רגע לפני שנדקר: "סירב להיות מסדר קידושין בחתונה שלי" • עדות מטלטלת

    ישראל פריי 2 Comment on רגע לפני שנדקר: "סירב להיות מסדר קידושין בחתונה שלי" • עדות מטלטלת
    11:23
    09.05.24
    אבי יעקב No Comments on לקראת היארצייט: מקיימים את בקשתו של ר' ישעי'לה בשידור חי | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש הובא למנוחות הרב ראובן בירמכר הי"ד, שנרצח בפיגוע דקירה בשער יפו. הרב ראובן עלה בצעירותו מארגנטינה, קבע את מושבו בטלז סטון שבהרי ירושלים. את חייו הקדיש למשפחתו ולתלמידיו הרבים בישיבת "אש התורה", אליהם התמסר בכל כוחו.

    קווים לדמותו של יהודי משכמו ומעלה, שרטט חיים קליינר, תלמידו של הרב בירמכר, שגם שוחח עמו ממש ברגעים בהם המחבל התנפל עליו וקיפד את פתיל חייו. "מדובר בבן אדם מיוחד", אמר קליינר בדמעות לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית", "גם בארגנטינה עשה הרבה רושם. הוא בכלל לא רצה לקרוא לעצמו רב אלא מורה".

    "אני הייתי תלמיד, ידיד ואח שלו. לא במקרה דיברנו אתמול. היינו מדברים כל יום. אני הולך להתחתן עוד חודשיים, הוא היה צריך להדריך אותי. בדיוק שוחחנו על ענייני החתונה. ביקשתי שיהיה מסדר קידושין בחתונה שלי והוא לא רצה. לא היה מעוניין שאתן ל את הכבוד הזה, היה מאוד עניו".

    קליינר הוסיף: "הוא היה כל יום בעיר העתיקה, מלמד בישיבת אש התורה. היה מאוד אהוב על הבחורים. כולם בהלם. היה לו קשר חזק אתם, הוא היה לא רק מלמד, היה דוגמה ויותר מזה. הוא יחסר מאוד לכולנו. היו לו הרבה ניסיונות, הוא התגבר על הכל, היה חזק. הוא דאג עליי כמו בן, והיו לו בנים, לא היו חסרים לו דאגות, הוא דאג לזולת".



    2 תגובות

    מיין תגובות